9/5

Woho! Nu skriver jag i bloggen igen, det händer inte ofta inte. He he.

 

Hur som helst, vi är mitt uppe i våra mid-terms just nu. Har även lyckats få en förkylning. Hade feber och grejer förra veckan, men nu är det bara hosta kvar, låter som om jag ska dö, men är inte så jobbigt. :) Förövrigt är nästan alla andra sjuka också, eller va, förra veckan. Så det va nog något som gick runt.

 

Nu har det änligen hänt lite saker. Utom att jag är så gott som pank i några dagar framöver, har nämligen anmält mig till att åka till Yanji med skolan. :D Men det kostade juh en del (några hundra) så det blir till att vänta på the scholarship money igen.. Dom ska komma in på mitt konto på söndag, eller nångång runt söndag iaf.

 

Så det ska iaf bli riktigt kul!! Vi åker till Yanji, och nån stad närmare Ryska och Nordkoreanska gränserna, så vi kan se både Nordkorea och Ryssland. Spännande! :D Dessutom är dessa resor med skolan riktigt roliga, eftersom så många följer med och man lär känna en massa nya människor också. ^^ Så den 18-20e åker vi dit.

 

Dessutom blev jag vald till 班长 [ban zhang] idag. Vilket är typ… klassledare..? Jag är den alla andra eleverna ska fråga saker om, om dom missar lektioner eller har frågor om nått. Jag är även den som har mer ansvar i klassen typ. Är lite mer jobb är att bara flumma runt, men fortfarande inte jobbigt nog att säga nej till. Dessutom kanske det kan se bra ut på en CV eller så, eftersom det handlar om ledarskap och grejer.

 

I morgon har vi sista provet för denna vecka, på fredag har vi utflykt till Nanhu park med skolan, kommer nog bli kul, även om vi varit i den parken typ 5 miljoner gånger, men eftersom det är mer klassaktiviteter tror jag det blir riktigt kul iaf. ^^ Jag gillar min klass, haha.

 

Sen på kvällen har vi planerat att gå dit igen, eller nån annanstans kanske, vet inte riktigt än, och spela spel och snacka och så. Ska bli mysigt, det är så najs att vädret är varmt nog att vara ute en massa! Vi pluggar utomhus också, på en filt i gräset framför huset vi bor i. Det är riktigt najs väder nu, runt 20 varje dag, sådär så man inte dör av värmeslag, men kan vara ute och ha kul.

 

Nu ska jag fortsätta försöka memorera texterna jag skrivit till 口语 [kou yu], det är så många av proven i Kina går till, memorera svaren… … … Måste jag säga att jag saknar Svenska prov där man ska dra slutsatser och prata ur individens och samhällets perspektiv och allt sånt där, så mycket enklare än att memorera texter och svar…!

 

Bye bye~~


Kommentarer
Postat av: /M

Krya på dig! Spännande med besök i Yanji, å kul med mer ansvar - så länge det inte är hårt arbete

2012-05-15 @ 22:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0