20/5

Såååå… Det blev inget Yanji. Vi packade och gjorde oss redo, fick våra tågbiljetter och gick på bussen som skulle ta oss till tågstationen. Och så BOM. Vi skulle åka med tåget klockan 21. Men så står det 19.48 på biljetterna! Så… Ingen kom med tåget helt enkelt. Vi åkte tillbaka med bussen till skolan. På måndag får vi tillbaka pengarna och så kanske vi åker igen om två veckor eller så.

 

Men men, sånt händer. Så vi har kul i Changchun istället. På fredag kväll grillade vi med en massa människor, utanför Youyi. Igår åkte jag och Nea till Puyi Palace, där the last emperor of China bodde. Efter det gick vi till 新天地 [xin tian di], en stor shopping mall. Nea hade aldrig varit där, så vi gick runt och kollade. På översta våningen där finns en amusement park, rätt najs.

 

Efter det tog vi bussen och skulle åka hem. Men på vägen passerade vi 文化广场 [wen hua guang chang] som är en stor square, sånna som det finns en massa av i Kina. Och nu syns det att det är vår i Changchun! Alla människor går till sånna square:s på kvällen. Det är jättetrevligt! Massa folk och alla har kul, dansar, pratar, går runt och har allmänt trevligt. Så vi gick av vid den stationen istället och gick runt där ett tag. Efter det åkte vi hem på riktigt.

 

Idag vet jag inte riktigt vad planen är, vi får se. Men vi försöker iaf ha kul trots att vi inte åkte iväg till Yanji. Det va nog ganska bra att vi inte åkte dit också, eftersom min förkylning verkar vara över snart. Den har verkligen dragit ut sig, bara halsen. Men nu, när alla prov är över och jag har fått vila mer verkar den ge sig. :)

 

Förresten så är alla prov över nu också, som jag sa. Får se vad det blir för resultat! Längtar tills vi får veta. Hoppas det gått bra! ^^ Kändes iaf helt okej efter dom.

 

Nu ska jag iaf plugga lite innan vi tar oss ut på äventyr igen.

 

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0