17/5

Hallå där!

 

Nu händer det lite grejer igen. Imorgon har jag de sista två proven för denna mid-term. Blev lite utdraget eftersom hela skolan åkte till Nanhu Park i fredags, så proven vi skulle haft den fredagen har vi istället imorgon.

 

Men sånt händer. Det är juh trots allt Kina. :)

 

Imorgon bär det även av till Yanji, nära Nordkoreanska gränsen. Spännande! Vi kommer därifrån också åka till en stad som ligger vid Nordkoreanska OCH Ryska gränserna. Kommer se en massa 朝鲜民族 [chao xian min zu] (Nordkoreanska minoritet) saker. Spännande!! Dock blir det nog lite jobbigt att gå på måndagens lektion eftersom vi kommer tillbaka klockan 7 på morgonen på måndag, men vi får se hur det går, haha. ^^

 

Har även fått höra att Luleå har öppnat ett Konfuciusinstitut, AWESOME! Då kanske jag kan göra HSK där istället + att jag nog kan hålla kinesiskan levande lättare då dom kanske har mer kinesiska lektioner, dessutom kommer det juh troligen vara mer kineser i området liksom. :P

 

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0