17/6

I onsdags kom Neas pappa hit. Så jag har varit upptaget med att följa med dom till olika ställen. Har varit riktigt kul! Han ser saker på ett helt annat sätt än oss, vi har helt enkelt blivit vana vid en massa saker kineserna gör, medan han pekar ut det. Att vara runt honom är som att uppleva alla konstiga saker igen, haha.

 

Idag var det dessutom springtävlingen i Jingyue Tan (en STOR park, som ett naturreservat nästan). Vi hade anmält oss till 7,5 km. Och det sprang vi! :D Det va faktiskt riktigt kul! Dock har mitt knä varit lite krassligt senaste tiden och tävlingen gjorde det inte direkt bättre, det kändes inget under själva springningen, så jag tänkte inte på det. Men efteråt, när kroppen svalnat av kändes det av. Så det blir nog till att vila knät nu ett tag och kolla upp övningar jag kan göra för att kanske göra det bättre.

 

Hur som helst va det riktigt kul att tävla! Sprang på ungefär 43 minuter (vet inte exakt, eftersom läraren tog brickorna som skulle ta tiden ifrån oss… Men en kille som kom i mål lite efter mig sprang på 43,26 minuter..). Kanske inte jätte-super-bra. Men jag är nöjd! 3 minuter efter Scott, som springer från 桂林路 [guilin lu] till Youyi, där vi bor, rätt ofta. Det va dessutom terräng, lerigt och grejer, regnade en del medan vi spang. Roligaste delen va nerförsbacken i skogen. Lerigt värre! Kanske för att jag är Svensk och van vid naturen så va jag inte rädd för den där leran. Så där sprang jag om en massa människor. ^^

 

Nu ska jag ta och vila och plugga.


Kommentarer
Postat av: //M

Kul att få läsa - ingen. Nu syns bloggen

2012-06-18 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0