7/7

Nu är alla prov över!! Ska kolla resultaten på måndag tror jag. Om dom finns då.

Hur som helst, det har varit några hektiska dagar senaste tiden. Folk som åker hem eller till andra ställen. Med det följer avskedskalas, plus att vi hade prov och grejer. Men det har funkat. :) Sen proven tog slut har jag umgåtts en massa med kineser. Kineserna som jag känner i en hårsalong hängde jag och Juliette med halva dagen i torsdags. Igår åkte jag till Jingyuetan (en stor park) med 王总宇 [wang zong yu], vi cyklade tandem (fett kul!!!) och hade picknick och så. Det var hur kul som helst, trots värmen och den gassande solen. Men med solkräm och solglasögon funkar det. ^^
Efter hela dagen i Jingyuetan fick jag skynda mig tillbaka till Youyi för att sen skynda mig till en middag som skulle vara med min klass.. Men det gick inte så bra. Bara 5 personer kom.. Även om bara 2 personer hade sagt att dom inte kunde komma. Vi hade tom pratat om det före ett av proven, och då sa alla att det va okej och så.. Dålig stil, tycker jag. Men, men, vi hade kul iaf :)

Idag, på morgonen gick jag och köpte tågbiljetten till Beijing, åker dit den 16e. Ska jag möta Hannah där och sen flyger vi vidare till Sichuan tillsammans med mammsen och pappsen. Spännande!

Passade också på att köpa en ny mobil, eftersom min har DÖTT. Köpte den billigaste jag kunde hitta, eftersom jag måste ha en mobil här, skulle inte ha nått att göra de här sista dagarna om jag inte hade en..! Men jag ville inte köpa en som jag måste kunna använda i Sverige, eftersom då vill jag lägga ner tid på att hitta en bra och äkta. Måste dock köpa en ny mobil i Sverige sen…! Vilket jag iof hade planerat att göra iaf, eftersom den förra har varit på väg att dö ett bra tag nu..
Men hur som helst, köpte iaf en billig sak.. Tänkte också att jag kan juh använda den när jag kommer tillbaka till Kina, när nu det blir.

Nu ska jag ta och chilla i värmen, det är så varmt idag! Galet! Jag som trodde det va varmt igår när vi cyklade, då va det typ 28 grader. Idag är det säkert över 30..!

(btw, kom vattnet tillbaka samma dag, sent på kvällen, komihåg att jag skrev om det förra gången..!)

Kommentarer
Postat av: Mam

Va bra att vattnet kom tillbaka - det är jobbigt utan.... i alla fall blir allt krångligt.

Bra att du köpt tågbiljetten, nu! Har funderat hur det gått. Åker du tidigt från Changchun?

Svar: None
swenese.blogg.se

2012-07-10 @ 20:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0