24/7

Så….Nu är vi inte i Sichuan längre. Vi är i Guangxi provinsen, i Yangshuo. Här har jag varit förut, så detta va liksom mammas och pappas önskan på resan. Jag tycker stan är fin och så, men folket här gör mig galen. Det är så turistigt!

Hur som helst, efter ChengDu i SiChuan så åkte vi upp i bergen och skulle vandra upp till ett tempel, men vädret blev för dåligt så det blev inget av det. Vi sov iaf halvvägs upp, men jag och Hannah lyckades få ett rum där det läkte in regn… Så halva mitt täcke blev blött eftersom det droppade från taket på det. Men det funkade iaf.

Efter att vi åkt ner från berget morgonen därpå åkte vi till en ancient city. Det va riktigt fint!! Trevlig liten stad. Vi åkte vidare till en annan ancient city, nära där pandorna va, där sov vi en natt. Dagen efter blev det att kolla pandorna. Dom va söööööööta, som vanligt, men det gick lite snabbt att kolla på dom. Hade gärna ägnat lite mer tid i panda parken. Men, men, vi skulle iväg till flyget. Flyget till Guilin, för att sen köras till Yangshuo.

Nu har vi sovit här en natt och den 27e ska mamma och pappa vidare till Shanghai medan jag och Hannah ska tillbaka till Beijing. Sen den 29 är det till Sverige som gäller, även om jag landar den 30e..

Här i Yangshuo kommer jag nog inte göra så mycket speciellt, eftersom jag gjort det mesta som går att göra här.. Men det blir kanske en matlagningskurs? Vi får se.

Skriver mer nån annan gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0