18/7

Nu är vi i Sichuan!!

När jag menar vi menar jag alltså: Jag, Hannah, mamma och pappa. Vi kom nyss hit, ska inte göra mer än att bara kolla runt lite i området idag tror jag, inget speciellt inplanerat. Ska iaf snart gå och äta.

När vi skulle till flygplatsen i morse insåg vi att det inte stod någon terminal på papprena vi hade… Vi gissade på 2, men hade såklart fel. Som tur va var vi ute i godtid! Först va det flygtåget som tog oss till terminal 2, och sen fick vi åka flygbuss till terminal 3. Där va det check-in som gällde och sen säkerhets grejs.

Efter säkerhets grejset så oj, vad va där? Mamma och pappa! Dom hade också nyss tagit sig igenom säkerthets grejset. Så vi fick helt enkelt vänta tillsammans på flyget. Flyget som skulle lyfta 11.45 men som lyfte runt 13 istället. Men, men, så går det ibland.

Efter vi landade i 九寨沟 [jiu zhai gou] blev vi upphämtade av en förare. Hans bil hade något fel så han vågade inte köra oss till hotellet (bromsar?) så vi fick byta bil strax efter. Satt i bilen i en timme eller så och sen kom vi fram. Men eftersom vi inte hade namnet på hotellet på kinesiska (tecken alltså) så blev föraren + 3 random tjejer rätt nervösa att det kanske va fel hotell. Men det visade sig vara rätt iaf. Så nu är vi här och ska snart gå och äta. Imorgon är det naturreservat som gäller, samma sak i övermorgon, och sen flyger vi iväg till 成都 [cheng du], Sichuans ”huvudstad”.

Skriver mer nån annan gång! :)

PS. Pappa försökte iaf äta med kinapinnar idag, duktigt av honom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0