16/7

Nu har jag äntligen kommit till Beijing, det tog ett tag. Gick upp klockan 5.45 i morse, för att komma iväg till tågstationen utan att behöva oroa mig för långa köer och sånt (som det är helatiden nu eftersom dom fixar en MASSA vägar i Changchun just nu..!)

Hur som helst verkade jag komma före rusningen, för det gick rätt snabbt. Men chauffören va irriterande. Först tog han upp mig, för att sen ta upp 2 andra personer, dom gör så för att kunna stoppa pengarna från en av åkarna direkt i fickan, olagligt, men alla gör det.. Hur som helst skulle dom till flygplatsen, vilket han senare kom på inte var på vägen till dig jag skulle.. Jobbigt läge för honom, men han skulle tjäna mer på att köra dom.. Så han fick tag på en annan chaufför och bad mig byta bil, dessutom behövde jag betala honom.. Jag blev PISSED och tvingade iaf honom att själv lyfta mina väskor och lägga in i den andra bilen.

Efter det kom jag snabbt till stationen. Andra chauffören försökte göra mig på bättre humör, haha. Satt iaf på KFC med 扬赫群[yang he qun] tills 40 minuter innan tåget, då vi gick till stationen och jag fick klara mig själv. Utom det faktum att tågen är så himlans smala inuti så gick det rätt bra, trots tunga väskor.

Efter 8 timmar på tåget så skulle vi gå av, jag gick och hömtade mina väskor lång tid innan, eftersom dom är så tunga. Men så kommer en av gubbarna som jobbar på tåget och säger till mig att flytta, och som sagt, tågen är så himlans smala, så jag vet inte riktigt vad jag gjorde, men ont i ryggen fick jag iaf. Riktigt ont. Tror jag helt enkelt fördelade viken konstigt eftersom jag försökte få honom att komma förbi, och det blev för mycket för ryggen eftersom vikten las på ryggen istället för benen..

Hur som helst.. Efter det blev det till att stå i kö för att få en taxi en timme eller så. Sen blev det tll att bli runt körd av taxichauffören.. Tror han tog en extra runda där, eller om reglerna va konstiga just där..

Kom iaf fram runt 21 eller så.. Så det va bara att gå ut och äta. Hittade ett trevligt ställe, litet och inga turister. Riktigt gott också! Passade även på att köpa ”busskort” till mig och Hannah, eftersom jag väääägrar stå i dom där långa köerna varje gång vi ska åka tunnelbana..!

Nu har jag nyss gått runt lite i området och sen duschat, så nu är det bara sängen som väntar. Ska bli SKÖNT att få sova efter alla dessa äventyr! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0