10/7

Nu har nästan alla jag känner åkt här ifrån… Tråkit.. När jag planerade med familjen om när vi skulle resa tillsammans sa alla här att skolan kanske skulle ta slut rätt sent + att alla också sa att dom planerade att åka runt den 15e, men så blev det icke! Dom flesta har redan åkt eller åker idag. Jaja, så kan det gå. Får mer tid till att chill packa istället!

 

Gick nyss och tog ut mina betyg. NAJS. MVG i alla utom ett som va just under MVG. Och det som förvånade mig mest: Min 阅读 [yue du], typ läsförståelse. Det som västlänningar ska vara sämst på, eftersom vi oftast är sämre på att lära oss tecken… Där fick jag 99!!! Utav 100. Awesome!! Det va även den klassen jag va bäst i klassen förra semestern. Jag verkar ha lätt att förstå vad kineserna menar i texterna..? Bra på att tänka som en kines? Haha. Hur som helst RIKTIGT nöjd med det. :D

 

Nu de sista dagarna har jag inte mycket att göra, ska försöka hänga med lite kineser, har redan gjort det varje dag sen vi avslutade proven..! Men många av dom åker på semester nu också.. Så det är inte så lätt. Men ska ta mig till zoo:t en till gång, så jag får se ALLT där också. Men idag regnar det.. Så det blir inte idag iaf. Ska även plugga matte och passa på att utnyttja att gymmet är nästan helt tomt.

 

Blir väll en tvätt till och sen packning av allt också, även om jag redan börjat packa det mesta för ett tag sedan, haha.

 

Sen proven tog slut har jag iaf hängt med en massa kinesiska kompisar och västlänningar också, sagt hejdå till dom. Förutom att vara i Jingyuetan med 王忠宇 har jag även bara suttit ute och ätit 串 [chuan], typ BBQ, utomhus. Och träffat folk vi känner när vi sitter där och sen börjar vi alla äta tillsammans istället, t.ex. med 瑞哥 [rui ge] och hans kompis.. som jag inte kommer ihåg vad han heter.

 

Igår åkte jag till 吉林农业大学 [ji lin nong ye da xue], Jilin Agricultural University och kollade på det. Det är Asiens största universitet, till ytan (Jilin University är störst i Kina om man räknar antal elever btw). Det är ett RIKTIGT fint universitet!! Mest för att det är en massa träd och buskar där, me likes. Och dom har hur många jordekorrar som helst. Så söööööta, haha. Iaf blev guidad av 王忠宇 [wang zhong yu] där. För att sen äta, gå runt mer, spela biljard och gå runt ännu mer (skolan är juh gigantisk!) innan jag åkte hem, för att säga hej då till Juliette som åkte tidigt i morse.

 

Idag har jag inte gjort mycket, eftersom det regnat heeeeela dagen. Men fixade iaf mina betyg, imorgon ska jag försöka fixa nån form av diplom liknande, där det står att jag pluggat här i ett år och så. Får se hur det går. Ska även svara på antagning.se om svenska universitetet! Men det kommer ut klockan 13:00 såg jag att det stod på hemsidan, vilket är klockan 19 här. Så jag hinner nog göra nått under dagen iaf, så jag inte behöver sitta och vänta på det framför datorn hela dagen imorgon…

 

Hur som helst. Snart är lägenhet i Luleå fixad. Måste bara fixa böcker, CSN-grejs, mobil, ett sätt att ta sig dit, ID-kort (mitt gick ut i mars..!) och lite annat innan inskrivningen den 22 Augusti. Kommer nog blir rätt fullt upp. Vi får se. Skriver mer nån annan gång! :)


Kommentarer
Postat av: //M

Tråkigt att alla studentkompisar redan åkt i väg.... Men det kan samtidigt vara bra att DU får "samla dina intryck" innan du lämnar Campus

2012-07-12 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0